MENU

SKRZYNKA PODAWCZA

EPUAP2
ePUAP ESP:
/2074hufjl4/skrytka

WYKAZ NUMERÓW

Wykaz numerów Urzedu Gminy Terespol

ZADAJ PYTANIE WÓJTOWI

OFERTY INWESTYCYJNE

GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ


Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

GMINNE CENTRUM KULTURY


Gminne Centrum Kultury

EKO-BUG

ZWIĄZEK GMIN WIEJSKICH

CEIDG

CENTRALNA EWIDENCJA I INFORMACJA O DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

mikroporady.pl

SKORZYSTAJ Z USŁUG PUBLICZNYCH

PROJEKT WROTA LUBELSZCZYZNY


Wrota Lubelszczyzny

PANEL DLA NIEDOWIDZĄCYCH


Standardowa

Niedowidzący

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ


BIP

Transmisja online RADY GMINY TERESPOL


Sesja on-line

OSTRZEŻENIE POGODOWE

BIP

BIEŻĄCA OCENA JAKOŚCI WODY


Roczna jakość wody

Zadania współfinansowane z państwowych funduszy celowych i budżetu państwa


Projekty fundusze celowe

Projekty współfinansowane przez Unię Europejską


Projekty UE

MIGAM PANEL

Obsługa osób głuchoniemych

USŁUGI OBYWATEL.GOV.PL

KARTA DUŻEJ RODZINY

KARTA DUŻEJ RODZINY

GMINNY PORTAL MAPOWY

Gminny Portal Mapowy

PORTAL MAPOWY

Geoportal

BADAM SIĘ, WIĘC MAM PEWNOŚĆ


BADAM SIĘ, WIĘC MAM PEWNOŚĆ

Deklaracja dostępności

POLECAMY:

WYDŁUŻONY TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW PPGRDrukuj

  • 26/10/2021 11:29:42

https://gminaterespol.pl/images/logos_granty_pgr.png

Konkurs Grantowy Cyfrowa Gmina -Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym –„Granty PPGR”  - Oś V. Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia - REACT-EU - Działanie 5.1 Rozwój cyfrowy JST
oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014 – 2020

Informujemy, że nabór wniosków w Konkursie Grantowym Cyfrowa Gmina –Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym –„Granty PPGR”  został przedłużony do 28 października 2021 r. do godz. 15.30.

Wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć niezwłocznie do 28 października 2021 r. do godz. 15.30, w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Gminy Terespol, Plac Ryszarda Kaczorowskiego 1, 21-540 Kobylany. Osoba do kontaktu: Podinspektor Justyna Kalinka 834112051.

Granty PPGR - Wsparcie dzieci i wnuków byłych pracowników PGR w rozwoju cyfrowym
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji uruchomiło nabór wniosków na zakup sprzętu komputerowego dla dzieci z rodzin byłych pracowników Państwowych Przedsiębiorstw Gospodarki Rolnej (PPGR). Głównym celem programu jest wyeliminowanie ograniczeń związanych z dostępem do komputera i internetu, które pojawiły się w czasie pandemii COVID-19 i związaną z nią nauką zdalną.
Dofinansowanie będzie można otrzymać na:
•    sprzęt komputerowy z urządzeniami peryferyjnymi i akcesoriami oraz niezbędnym oprogramowaniem, umożliwiających pracę zdalną, w tym niezbędne akcesoria i oprogramowanie dla osób z niepełnosprawnościami (w przypadku zakupu komputera powyżej 3,5 tys. zł oraz tabletu powyżej 1,5 tys. zł niezbędne będzie uzasadnienie przez Wnioskodawcę wysokości kosztów zakupów takiego sprzętu);
•    ubezpieczenie zakupionego sprzętu komputerowego;
•    usługę zapewniającą dostęp do Internetu na sprzęcie komputerowym zakupionym w ramach projektu, w przypadku gdy opiekun prawny w oświadczeniu wskaże na brak możliwości zapewnienia usługi dostępu do Internetu.

Ze wsparcia mogą skorzystać uczniowie uczęszczający do szkół podstawowych oraz szkół średnich, którzy:
1. zamieszkują miejscowości, w których funkcjonowało niegdyś zlikwidowane Państwowe Przedsiębiorstwo Gospodarki Rolnej.
2. są członkiem rodziny (krewnym w linii prostej, tj. rodzicie, dziadkowie, pradziadkowie/opiekunem prawnym), który pracował niegdyś w zlikwidowanym Państwowym Przedsiębiorstwie Gospodarki Rolnej i zamieszkiwał w miejscowości objętej PGR.
3. nie otrzymali na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku 2020 oraz roku 2021, komputera stacjonarnego lub przenośnego będącego laptopem zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania zakupu tych rzeczy.
Warunkiem udziału w programie jest:
1. Złożenie oświadczenia dla rodzica/opiekuna prawnego o zamieszkaniu w miejscowości, w której funkcjonowały niegdyś zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwa gospodarki rolnej (PGR), w której pracowali członkowie rodzin (krewni w linii prostej) tj. rodzice, dziadkowie, pradziadkowie/opiekunowie prawni lub oświadczenia ucznia szkoły średniej, który osiągnął pełnoletność. Te dokumenty będą podstawą do złożenia wniosku przez gminę,
2. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych,
3. Złożenie deklaracji udziału w programie;
4. Dokumentów potwierdzających fakt zatrudnienia w PPGR, które należy dołączyć do oświadczenia
Informacje dodatkowe:
Sprzęt komputerowy będzie wydawany uczniom na podstawie umowy użyczenia na następujących warunkach:
• sprzęt komputerowy zostanie użyczony na okres 2 lat od daty przekazania sprzętu;
• opiekun prawny/uczeń pozostaje odpowiedzialny materialnie za utratę sprzętu komputerowego bądź jego uszkodzenie nie objęte gwarancją i nie wynikające ze zwykłego użytkowania;
• opiekun prawny/uczeń zobowiązuje się do okazania sprzętu komputerowego do oględzin stanu technicznego przez okres 2 lat od przekazania sprzętu w terminie wskazanym przez Urząd Gminy Terespol.

Wszelkie dokumenty składane po tym terminie nie będą rozpatrywane. Oświadczenia można pobrać w Biurze Obsługi Klienta oraz poniżej.

DO POBRANIA:
1. Oświadczenie dla rodzica/opiekuna prawnego;
2. Oświadczenie ucznia szkoły średniej który osiągnął pełnoletność;
3. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych.
4. Deklaracja udziału w programie;

Opinia Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa

GRANTY PPGR

Projekt VeloFortDrukuj

  • 22/10/2021 14:50:30

Projekt  VeloFort

Zebranie udziałowców Wspólnoty wsi Murawiec ŻukDrukuj

  • 22/10/2021 14:30:03

Zarząd Spółki dla zagospodarowania Wspólnoty Gruntowej we wsi Murawiec Żuki powiat bialski, województwo lubelskie informuje i zaprasza udziałowców Wspólnoty wsi Murawiec Żuki na ogólne zebranie członków spółki, które odbędzie się w dniu:
29 października 2021r. o godz. 17.00 (I termin zebrania)
5 listopada 2021r. o godz. 17.00 (II termin zebrania – odbędzie się tylko w przypadku braku połowy liczby udziałowców w dniu 29.10.2021r.)

Zebranie odbędzie się w Hotelu pod Dębami ul. Warszawa 1, 21-540 Kobylany. Potrzebę transportu prosimy zgłaszać do Prezesa Zarządu.
Porządek zebrania: 

  1. Wybór Przewodniczącego ogólnego zebrania członków
  2. Otwarcie obrad zwyczajnego  ogólnego zebrania członków
  3. Stwierdzenie quorum
  4. Przyjęcie porządku obrad zwyczajnego ogólnego zebrania
  5. Przyjęcie protokołu z poprzedniego zebrania
  6. Sprawozdanie Zarządu Spółki z bieżącej działalności i udzielenie zarządowi absolutorium z     działalności
  7. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażania zgody uporządkowanie terenu z drzew i krzewów
  8. Podjęcie uchwały w sprawie podziału środków finansowych Wspólnoty
  9. Wolne wnioski
  10. Zakończenie obrad zwyczajnego zebrania członków

Z uwagi na obowiązujący na terenie wsi Murawiec stan wyjątkowy zebranie nie może odbyć się w świetlicy w Murawcu.

Obwieszczenie Prezesa Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody PolskieDrukuj

  • 22/10/2021 13:50:17

Obwieszczenie KUZ.4210.34.1.2021

JUBILEUSZ 50-LECIA ZESPOŁU SZKÓŁ IM. WŁADYSŁAWA STANISŁAWA REYMONTADrukuj

  • 19/10/2021 11:33:48

JUBILEUSZ 50-LECIA ZESPOŁU SZKÓŁ IM. WŁADYSŁAWA STANISŁAWA REYMONTAPoczątki Zespołu Szkół im. Władysława Stanisława Reymonta w Małaszewiczach sięgają roku 1971, kiedy to została utworzona Zasadnicza Szkoła Zawodowa dla Pracujących Zarządu Rejonu Przeładunkowego PKP w Małaszewiczach. Szkołę umieszczono w części baraku przeznaczonego dla potrzeb służby handlowej kolei. Obowiązki dyrektora powierzono Mikołajowi Jefimiukowi. Dwa lata później funkcję tę przejął inż. Tadeusz Wądołowski, natomiast w 1982 r. stanowisko objął na wiele lat mgr Mieczysław Romaniuk. Dopiero w 2013 r. powierzono tymczasowo obowiązki dyrektorskie Jolancie Wałach, a rok później przejął je i pełni tę funkcję do dziś Robert Wieczorek.

W ciągu 50-leciu lat istnienia szkoła przechodziła szereg zmian, powoływano nowe jednostki i otwierano kolejne kierunki. W 1978 r. powołano Średnie Studium Zawodowe Zaoczne Polskich Kolei Państwowych, a w 1986 r. decyzją Ministra Komunikacji powołano Zespół Szkół Zawodowych Polskich Kolei Państwowych, w skład którego weszły Zasadnicza Szkoła Zawodowa, Średnie Studium Zawodowe Zaoczne, Technikum Kolejowe na podbudowie Zasadniczej Szkoły Zawodowej. Później Zespół Szkół Zawodowych przemianowano na Zespół Szkół Kolejowych w składzie Zasadnicza Szkoła Kolejowa, Technikum Kolejowe, Technikum Kolejowe na podbudowie Zasadniczej Szkoły Zawodowej, Technikum Kolejowe Zawodowe dla Dorosłych i Średnie Studium Zawodowe dla Dorosłych. Placówka zyskiwała nowe, zmodernizowane budynki, dzięki którym poszerzała systematycznie ofertę edukacyjną.

Z dniem 1 stycznia 1999 r. organem prowadzącym szkoły został Starosta Bialski, w tym samym roku rozpoczęło działalność Gimnazjum Publiczne i Liceum Ogólnokształcące. Rok później nadano placówce imię Władysława Stanisława Reymonta i zmieniono jej nazwę na Zespół Szkół im. Władysława Stanisława Reymonta. W 2011 r. odbyło się uroczyste otwarcie i oddanie do użytku internatu szkolnego, a trzy lata później placówkę poszerzono o strzelnicę pneumatyczną.

15 października 2021 r. społeczność szkoły obchodziła uroczysty Jubileusz 50-lecia, podczas którego uhonorowano wyjątkowymi statuetkami osoby okazujące placówce szczególność życzliwość i wsparcie.

Statuetki „Przyjaciel Szkoły” otrzymali:

  • starosta bialski Mariusz Filipiuk
  • wójt Gminy Terespol Krzysztof Iwaniuk
  • przewodniczący Rady Gminy w Terespolu, były dyrektor szkoły – Mieczysław Romaniuk

Statuetki Reymonta z wdzięczności społeczności szkoły za okazaną przez lata życzliwość i pomoc otrzymali:

  • Marek Kasperowicz – dyrektor Zakładu PKP Cargo S. A. Centralny Zakład Warszawa
  • Andrzej Sokolewicz – prezes zarządu CARGOTOR Sp. z o. o. Warszawa
  • Ewa Gruszka – dyrektor Zakładu Centralnego „PKP Intercity” Spółka Akcyjna Zakład Centralny w Warszawie
  • Antoni Paszkowski – zawiadowca d/s automatyki zakładu PKP PLK w Siedlcach
  • Grzegorz Gregoruk – dyrektor Morskiej Agencji Gdynia oddział Małaszewicze
  • Wojciech Mitura – właściciel firmy AUTO DRIVER
  • Przemysław Skiba – kierownik firmy Trakcja SA, wykonawca zabudowy rozjazdu przy szkole do celów edukacyjnych

„Szkoła ta powstała z determinacji osób, które widziały sens i potrzebę podnoszenia kwalifikacji kadry związanej z transportem kolejowym. Działania podejmowane przez kolejne dyrekcje były odpowiedzią na potrzeby przybywającej młodzieży i dostosowania kształcenia do rynku pracy. Dzięki temu placówka kształci znakomitych specjalistów i fachowców cenionych przez lokalnych i krajowych pracodawców.” – podkreślił we wprowadzeniu do jubileuszowej monografii szkoły starosta bialski Mariusz Filipiuk. „Jestem dumny, ze Powiat Bialski może prowadzić taką placówkę (…) i że mogliśmy wesprzeć szkołę w wielu prorozwojowych inicjatywach i inwestycjach.”

„Jako lokalna szkoła staramy się kształcić kadry, które zaspokoją potrzeby pracownicze rodzimych pracodawców. To także jest główny powód obecnego kształtu placówki. Zespół Szkół w roku szkolnym 2021/22 tworzy liceum ogólnokształcące o profilu Służby Mundurowe, technikum z szeregiem kierunków branży transportowej, spedycyjnej i logistycznej oraz branżowa szkoła I-go stopnia.” – brzmią słowa dyrektora Zespołu Szkół w Małaszewiczach Roberta Wieczorka we wstępie do szkolnej monografii.

Źródło: https://www.radiobiper.info/2021/10/16/malaszewicze-jubileusz-50-lecia-zespolu-szkol-im-wladyslawa-stanislawa-reymonta/

NARODOWY SPIS POWSZECHNY LUDNOŚCI I MIESZKAŃ 2021Drukuj

  • 18/10/2021 15:57:41

NARODOWY SPIS POWSZECHNY LUDNOŚCI I MIESZKAŃ 2021

DyplomSzanowni Państwo!
30 września br. zakończył się  Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021. Podliczanie wyników jest w toku, a pierwsze dane oficjalnie poznamy w styczniu 2022 r.
Duże znaczenie dla powodzenia spisu miało zaangażowanie radnych, sołtysów, pracowników Urzędu Gminy Terespol  oraz innych liderów społeczności lokalnych. Dziękuję wszystkim za ogrom pracy włożony w  realizację i organizację Spisu  na terenie naszej gminy. Szczególne podziękowania kieruję do rachmistrzów spisowych, a także do pracowników Gminnego Biura Spisowego, którzy w tym trudnym czasie pandemii wykonali swoją pracę wzorowo.  Przyznany tytuł „Przyjaciela Statystyki” dedykuję wszystkim Państwu, który tylko potwierdza, że dzięki  wzajemnej współpracy i zrozumieniu  można efektywnie działać.

Wójt Gminy Terespol
Krzysztof Iwaniuk

UROCZYSTE ŚLUBOWANIE KLAS PIERWSZYCHDrukuj

  • 18/10/2021 14:57:27

Uroczystość pasowania na uczniów klasy pierwszej na stałe została włączona do kalendarza imprez szkolnych. To wydarzenie zawsze wzbudza wiele emocji zarówno wśród uczniów, nauczycieli, a także rodziców. Najważniejszym momentem akademii jest złożenie przez dzieci uroczystego ślubowania oraz pasowanie na uczniów. 46 pierwszoklasistów z Gminy Terespol oficjalnie zostało włączonych w poczet uczniów:

24 września 2021 r. w Szkole Podstawowej im. Orła Białego w Kobylanach

24 września 2021 r. w Szkole Podstawowej im. Orła Białego w Kobylanach

28 września 2021 r. w Zespole Szkół im. Kornela Makuszyńskiego w Małaszewiczach

28 września 2021 r. w Zespole Szkół im. Kornela Makuszyńskiego w Małaszewiczach

6 października 2021 r. w Szkole Podstawowej im. J. U. Niemcewicza w Neplach

W każdej ze szkół uczniowie klas pierwszych w obecności zaproszonych gości m in. Sekretarza Gminy Terespol - Danuty Wowczeniuk, Przewodniczących Rad Rodziców oraz rodziców zaprezentowali krótki pogram artystyczny. Kulminacyjnym punktem uroczystości było ślubowanie, podczas którego dzieci dzielnie powtarzały tekst przysięgi. Panie Dyrektor dokonały symbolicznego pasowania na ucznia. Po złożeniu przysięgi uczniowie klasy pierwszej otrzymali pamiątkowe dyplomy, plecaki od Wójta Gminy Terespol oraz upominki.

GRANTY PPGRDrukuj

  • 18/10/2021 10:04:35

https://gminaterespol.pl/images/logos_granty_pgr.png

Konkurs Grantowy Cyfrowa Gmina -Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym –„Granty PPGR”  - Oś V. Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia - REACT-EU - Działanie 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014 – 2020

Granty PPGR - Wsparcie dzieci i wnuków byłych pracowników PGR w rozwoju cyfrowym
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji uruchomiło nabór wniosków na zakup sprzętu komputerowego dla dzieci z rodzin byłych pracowników Państwowych Przedsiębiorstw Gospodarki Rolnej (PPGR). Głównym celem programu jest wyeliminowanie ograniczeń związanych z dostępem do komputera i internetu, które pojawiły się w czasie pandemii COVID-19 i związaną z nią nauką zdalną.
Dofinansowanie będzie można otrzymać na:
•    sprzęt komputerowy z urządzeniami peryferyjnymi i akcesoriami oraz niezbędnym oprogramowaniem, umożliwiających pracę zdalną, w tym niezbędne akcesoria i oprogramowanie dla osób z niepełnosprawnościami (w przypadku zakupu komputera powyżej 3,5 tys. zł oraz tabletu powyżej 1,5 tys. zł niezbędne będzie uzasadnienie przez Wnioskodawcę wysokości kosztów zakupów takiego sprzętu);
•    ubezpieczenie zakupionego sprzętu komputerowego;
•    usługę zapewniającą dostęp do Internetu na sprzęcie komputerowym zakupionym w ramach projektu, w przypadku gdy opiekun prawny w oświadczeniu wskaże na brak możliwości zapewnienia usługi dostępu do Internetu.

Ze wsparcia mogą skorzystać uczniowie uczęszczający do szkół podstawowych oraz szkół średnich, którzy:
1. zamieszkują miejscowości, w których funkcjonowało niegdyś zlikwidowane Państwowe Przedsiębiorstwo Gospodarki Rolnej.
2. są członkiem rodziny (krewnym w linii prostej, tj. rodzicie, dziadkowie, pradziadkowie/opiekunem prawnym), który pracował niegdyś w zlikwidowanym Państwowym Przedsiębiorstwie Gospodarki Rolnej i zamieszkiwał w miejscowości objętej PGR.
3. nie otrzymali na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku 2020 oraz roku 2021, komputera stacjonarnego lub przenośnego będącego laptopem zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania zakupu tych rzeczy.
Warunkiem udziału w programie jest:
1. Złożenie oświadczenia dla rodzica/opiekuna prawnego o zamieszkaniu w miejscowości, w której funkcjonowały niegdyś zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwa gospodarki rolnej (PGR), w której pracowali członkowie rodzin (krewni w linii prostej) tj. rodzice, dziadkowie, pradziadkowie/opiekunowie prawni lub oświadczenia ucznia szkoły średniej, który osiągnął pełnoletność. Te dokumenty będą podstawą do złożenia wniosku przez gminę,
2. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych,
3. Złożenie deklaracji udziału w programie;
4. Dokumentów potwierdzających fakt zatrudnienia w PPGR, które należy dołączyć do oświadczenia

Wszystkie wymienione dokumenty należy złożyć niezwłocznie do 25 października 2021r. do godz. 15.30, w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Gminy Terespol, Plac Ryszarda Kaczorowskiego 1, 21-540 Kobylany. Osoba do kontaktu: Podinspektor Justyna Kalinka 834112051.
Wszelkie dokumenty składane po tym terminie nie będą rozpatrywane. Oświadczenia można pobrać w Biurze Obsługi Klienta oraz poniżej.
Informacje dodatkowe:
Sprzęt komputerowy będzie wydawany uczniom na podstawie umowy użyczenia na następujących warunkach:
• sprzęt komputerowy zostanie użyczony na okres 2 lat od daty przekazania sprzętu;
• opiekun prawny/uczeń pozostaje odpowiedzialny materialnie za utratę sprzętu komputerowego bądź jego uszkodzenie nie objęte gwarancją i nie wynikające ze zwykłego użytkowania;
• opiekun prawny/uczeń zobowiązuje się do okazania sprzętu komputerowego do oględzin stanu technicznego przez okres 2 lat od przekazania sprzętu w terminie wskazanym przez Urząd Gminy Terespol.

DO POBRANIA:
1. Oświadczenie dla rodzica/opiekuna prawnego;
2. Oświadczenie ucznia szkoły średniej który osiągnął pełnoletność;
3. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych.
4. Deklaracja udziału w programie;

Opinia Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa

https://gminaterespol.pl/images/ppgr-dofinansowanie.jpg

PAMIĘTAJ! MASZ OBOWIĄZEK ZŁOŻENIA DEKLARACJI!Drukuj

  • 18/10/2021 09:49:25

1 lipca 2021 roku wszedł w życie obowiązek złożenia deklaracji dotyczących źródeł ciepła i źródeł spalania paliw dla właścicieli lub zarządców budynków mieszkalnych i niemieszkalnych do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, który ma na celu zebranie wszystkich danych dotyczących źródeł ciepła i spalania.

Każdy budynek, który posiada źródło ciepła lub spalania paliw do 1 MW należy zgłosić wypełniając odpowiednią deklarację. Obowiązek składania deklaracji wynika z zapisów ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (t.j. Dz. U.  z  2021  r.  poz. 554).

Ile jest czasu na złożenie deklaracji?
*   Deklarację, która dotyczy źródła ciepła i spalania paliw, uruchomionej przed 1 lipca należy złożyć w terminie 12 miesięcy (czyli najpóźniej do 30.06.2022 r.).
*   Dla budynków w których źródło ciepła uruchomiono po 1 lipca, deklarację należy złożyć w terminie 14 dni.

Czy złożenie deklaracji jest obowiązkowe?
Tak. Każdy właściciel/zarządca  budynku lub lokalu ma obowiązek złożyć deklarację.

Jak można złożyć deklarację?
Deklarację można złożyć przez internet lub w wersji papierowej.

Jeżeli posiadasz profil zaufany lub dowód elektroniczny złóż deklarację pod adresem www.zone.gunb.gov.pl.  W Biurze Obsługi w Urzędzie Gminy Terespol został również wydzielony komputer do złożenia deklaracji przez internet.

 

https://gminaterespol.pl/images/ulotka1fzone.jpgWersję papierową można złożyć osobiście w Urzędzie gminy Terespol w Kobylanach.  Wzory deklaracji dla budynków mieszkalnych i niemieszkalnych w formie papierowej dostępne są poniżej oraz w Biurze obsługi w Urzędzie Gminy.

Przykładowo wypełnione Deklaracje A i B oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania można znaleźć na stronie: https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq

Pytania dotyczące Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków można też przesyłać bezpośrednio na adres: info-CEEB@gunb.gov.pl

APEL LUBELSKIEGO PAŃSTWOWEGO WOJEWÓDZKIEGO INSPEKTORA SANITARNEGODrukuj

  • 15/10/2021 09:04:55

APEL LUBELSKIEGO PAŃSTWOWEGO WOJEWÓDZKIEGO INSPEKTORA SANITARNEGO

OBWIESZCZENIE STAROSTY BIALSKIEGODrukuj

  • 15/10/2021 08:50:47

OBWIESZCZENIE STAROSTY BIALSKIEGO
z dnia 14 października 2021 r.


Na podstawie art. 11f ust. 3 i 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1363 ze zm.) w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735), Starosta Bialski zawiadamia, że w dniu 14 października 2021 r. wydano decyzję Nr T/2/21, znak: AB.T.6740.80.2021.MOs o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej obejmującej drogę gminną Małaszewicze - Podolanka na działkach nr ew. 1112 i 1113 w obrębie ewidencyjnym Małaszewicze, jednostka ewidencyjna Terespol - Gmina oraz na działkach nr ew. 65/15, 65/16, 65/20, 65/24, 66/2, 66/3, 70/1, 73/2, 74/1, 74/3, 75/2, 86, 90/2, 91/4 i 91/7 w obrębie ewidencyjnym Podolanka, jednostka ewidencyjna Terespol - Gmina.
Zgodnie z art. 49 K.p.a. w przypadku zawiadomienia stron przez obwieszczenie, doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia.
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej znajduje się do wglądu w siedzibie tutejszego urzędu tj. Starostwo Powiatowe w Białej Podlaskiej Oddział Zamiejscowy w Terespolu, ul. Wojska Polskiego 130, 21-550 Terespol, pok. 1 od poniedziałku do piątku w godzinach pracy urzędu.
Od wyżej wymienionej decyzji służy odwołanie do Wojewody Lubelskiego za moim pośrednictwem w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Podpisano elektronicznie – z up. Starosty, Ludmiła Rypina, Dyrektor Wydziału Architektury i Budownictwa.

DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJDrukuj

  • 14/10/2021 09:03:15

„Zacną rzeczą jest uczyć się,
lecz jeszcze zacniejszą - nauczać”
M. Twain

DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ
Szanowni Pracownicy Oświaty!

Dzień Edukacji Narodowej jest świętem polskiej oświaty wpisanym na stałe w kalendarz ważnych uroczystości. Jest też dniem podziękowań i składania życzeń. Edukacja jest wspólnym dobrem, a proces kształcenia i wychowania przyszłych pokoleń zadaniem trudnym i wymagającym, zwłaszcza podczas reform systemu oświaty.
Z uznaniem i szacunkiem dziękuję za trud włożony w nauczanie dzieci oraz młodzieży. Życzę Wszystkim nieustającej energii, dużo radości i satysfakcji w realizacji codziennych zadań.
Niech Państwa odpowiedzialna praca przyczyni się do budowania autorytetu szkoły wśród uczniów, rodziców i środowiska lokalnego.

Z wyrazami szacunku
                 Wójt Gminy Terespol
                     Krzysztof Iwaniuk

UCHWAŁA ANTYSMOGOWA DLA WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGODrukuj

  • 13/10/2021 11:00:00

Uchwała antysmogowa dla województwa lubelskiego - Nowe przepisy, które Ciebie dotyczą

 

UCHWAŁA ANTYSMOGOWA DLA WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO UCHWAŁA ANTYSMOGOWA DLA WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO

Smog albo zdrowie - Pamiętaj, że nie możesz spalać:

  • Węgla brunatnego
  • Węgla kamiennego niskiej jakości (muł, flot, drobny miał)
  • drewna o wilgotności powyżej 20%

Spalaj dobrej jakości paliwo z legalnych źródeł - Zalecenia dotyczące paliw stałych:

  • gruboziarnisty węgiel kamienny
  • ekogroszek
  • pelet
  • brykiet
  • biomasa drzewna
  • drewno sezonowane (dąb, byk, grab, brzoza)

Nie przegap terminów!

Budujesz dom lub wymieniasz stary piec? Montuj wyłącznie kocioł spełniający normy ekoprojektu.

Montujesz nowy kominek? Pamiętaj, że musi spełniać wymagania ekoprojektu.

Jeśli masz wysokoemisyjny kocioł węglowy to pamiętaj masz czas na jego wymianę do dnia:

  • 31 grudnia 2023 r. kotły bezklasowe oraz kotły klasy 1 i 2
  • 31 grudnia 2026 r. kotły klasy 3 i 4
  • 31 grudnia 2029 r. kotły klasy 5

na kocioł Ecodesign (zgodny w wymaganiami ekoprojektu) lub inne ekologiczne i niskoemisyjne źródło ogrzewania.

Możesz liczyć na pomoc Doradcy Energetycznego z UMWL, który pomoże zdobyć informacje dot. dofinansowania na wymianę kopciucha i podjąć decyzję o wyborze nowego źródła ciepła dla Twojego domu. Kontakt z zespołem Doradców Energetycznych na adres: doradztwo.energetyczne@lubelskie.pl lub pod numerami telefonów: 81 537 16 17 i 81 537 16 16.

Więcej informacji: https://ochronapowietrza.lubelskie.pl/

Szczególną wagę wśród priorytetów polityki ekologicznej kraju i regionu lubelskiego ma ochrona powietrza. Wytyczne dotyczące takiej ochrony wskazuje ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2020 poz. 1219). zm. Są to:

  • utrzymanie poziomów substancji w powietrzu poniżej dopuszczalnych dla nich poziomów lub co najmniej na tych poziomach;
  • zmniejszanie poziomów substancji w powietrzu co najmniej do dopuszczalnych, gdy nie są one dotrzymane;
  • zmniejszanie i utrzymanie poziomów substancji w powietrzu poniżej poziomów docelowych albo poziomów celów długoterminowych lub co najmniej na tych poziomach.

Na podstawie tej ustawy, innych przepisów prawa polskiego, a także dyrektyw Unii Europejskiej, w naszym kraju rokrocznie wykonuje się ocenę jakości powietrza. Za organizację i funkcjonowanie systemu monitoringu i oceny odpowiedzialne są regionalne wydziały monitoringu środowiska (powietrze.gios.gov.pl). Dane uzyskiwane w ramach systemów oceny jakości powietrza służą opracowaniu corocznych klasyfikacji stref ustanowionych na obszarze danego województwa.

  1. W przekazywanych do 30 kwietnia każdego roku zarządowi województwa ocenach inspektor wymienia strefy, w których jakość powietrza nie odpowiada standardom.
  2. W ciągu następnych 15 miesięcy zarząd województwa zobowiązany jest do przygotowania dla nich odrębnych projektów programów ochrony powietrza (POP), które następnie opiniują właściwi wójtowie, burmistrzowie lub prezydenci miast oraz starostowie.
  3. Ostatecznie, po 18 miesiącach, licząc od dnia otrzymania wyników oceny, sejmik danego województwa zatwierdza takie programy.

W województwie lubelskim obowiązują obecnie dwa programy ochrony powietrza. Ponadto, 19 lutego 2021 roku Sejmik Województwa Lubelskiego podjął uchwałę w sprawie wprowadzenia na obszarze województwa lubelskiego ograniczeń i zakazów w zakresie eksploatacji instalacji, w których następuje spalanie paliw, czyli tzw. uchwałę antysmogową.

INFORMACJADrukuj

  • 12/10/2021 12:28:46

GDDKiAGeneralna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie informuje, że jest inwestorem planowanej budowy autostrady A-2 na odcinku Siedlce - Biała Podlaska - granica państwa.

Realizacja inwestycji i wypłata odszkodowań odbywa się na podstawie Ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1363, z późn. zm.). Zgodnie z przepisami ww. Ustawy decyzję o zezwoleniu realizacji inwestycji drogowej (dalej: decyzja ZRID) oraz decyzje o ustaleniu odszkodowań dla właścicieli nieruchomości przejmowanych pod budowę drogi będzie wydawał Wojewoda.

Zawiadomienie o wszczęciu przez Wojewodę postępowania w sprawie wydania decyzji ZRID oraz zawiadomienie o jej wydaniu wysyłane są na adres właściciela lub użytkownika wieczystego wskazany w ewidencji gruntów i budynków prowadzonej przez właściwego miejscowo Starostę, dlatego ważne jest, aby dane osobowe i adresowe uwidocznione w tej ewidencji były aktualne.

Decyzja ZRID zatwierdza projekt budowlany drogi, a prawo własności nieruchomości przejętych pod budowę drogi z mocy prawa przechodzi na rzecz Skarbu Państwa. Po wydaniu decyzji ZRID Wojewoda wszczyna postępowania o ustalenie wysokości odszkodowania za te nieruchomości. Wojewoda ustala odszkodowanie na podstawie operatu szacunkowego sporządzonego przez niezależnego rzeczoznawcę majątkowego.

Odszkodowanie ustalone przez Wojewodę może zostać powiększone o 5 proc. wartości nieruchomości, jeżeli właściciel wyda nieruchomość do dyspozycji GDDKiA w terminie wskazanym w zawiadomieniu o wydaniu decyzji ZRID (w przypadku nadania decyzji ZRID rygoru natychmiastowej wykonalności będzie to termin 30 dni od otrzymania zawiadomienia o wydaniu decyzji ZRID). W przypadkach nieruchomości zabudowanych niezbędny jest kontakt z GDDKiA i podpisanie protokołu zdawczo-odbiorczego. Odszkodowanie za nieruchomości zabudowane budynkami mieszkalnymi dodatkowo zostanie powiększone o 10.000 zł w przypadku, gdy właściciel nieruchomości mieszka w budynku usytuowanym na działce.

Wydanie nieruchomości nie jest równoznaczne z akceptacją wysokości ustalonego przez Wojewodę odszkodowania za jej nabycie. W ciągu 14 dni od daty otrzymania decyzji odszkodowawczej właściciel może złożyć odwołanie do Ministra właściwego ds. Infrastruktury. W przypadku złożenia odwołania można ubiegać się o wypłatę zaliczki w wysokości 70% kwoty odszkodowania ustalonego w decyzji.

W ciągu 5 lat od otrzymania odszkodowania nabycie innej nieruchomości za uzyskane środki zwolnione jest z podatku od czynności cywilnoprawnych.

W przypadku osób fizycznych przychody uzyskane z odszkodowania są co do zasady wolne od podatku dochodowego.

Jeżeli decyzji ZRID został przez Wojewodę nadany rygor natychmiastowej wykonalności oznacza to, że inwestor może niezwłocznie rozpocząć prace budowlane, dlatego właściciel powinien jak najszybciej wydać swoje działki pod budowę drogi. Nieprzekazanie nieruchomości wiąże się ze wszczęciem postępowania egzekucyjnego (czyli administracyjnego odebrania działki), które przeprowadzane jest na koszt właściciela.

W przypadku dodatkowych pytań lub wątpliwości dotyczących planowanej budowy autostrady A-2 Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaleca bezpośredni kontakt z Oddziałem w Warszawie przy ul. Mińskiej 25:

-      e-mail: sekretariat.warszawa@gddkia.gov.pl

-      w zakresie nieruchomości i odszkodowań: telefon 22 209-24-19.

Źródło: https://www.gov.pl/web/gddkia/iii-wyplata-odszkodowania

OBWIESZCZENIE WOJEWODY LUBELSKIEGODrukuj

  • 08/10/2021 09:16:47

OBWIESZCZENIE WOJEWODY LUBELSKIEGO

87,196,167 unikalne wizyty