Urząd Gminy Terespol przystąpił do programu realizowanego przez Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Krajową Izbą Rozliczeniową S.A., który adresowany jest do wszystkich urzędów w Polsce. Program dotyczy upowszechniania płatności bezgotówkowych w administracji publicznej.
Dzięki niemu możemy korzystać z możliwości bezpłatnego, bezgotówkowego płacenia za czynności administracyjne. Od 1 lutego stanowisko kasowe w Urzędzie Gminy Terespol jest wyposażone w terminal służący do obsługi kart płatniczych. Każdy mieszkaniec gminy przy pomocy karty płatniczej lub telefonu będzie mógł zapłacić swoje rachunki bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Płatności z użyciem karty płatniczej lub telefonu będą odbywać się w Urzędzie tak samo, jak w dowolnym sklepie wyposażonym w terminal. W kasie Urzędu Gminy przy pomocy karty będzie można wpłacić każdą kwotę bez minimalnego
limitu przeprowadzanej operacji. Płatności można dokonać również w formie zbliżeniowej. Terminale obsługiwane są przez firmę POLCARD i służą do obsługi kart płatniczych, tj. w systemie płatniczym VISA oraz MasterCard. Terminale są przeznaczone tylko i wyłącznie do realizacji zobowiązań wobec gminy, takich jak: podatek rolny, podatek leśny, opłata skarbowa, opłata od zagospodarowania odpadów komunalnych, opłata adiacencka, czynsz za lokale itp.