MENU

SKRZYNKA PODAWCZA

EPUAP2
ePUAP ESP:
/2074hufjl4/skrytka

WYKAZ NUMERÓW

Wykaz numerów Urzedu Gminy Terespol

ZADAJ PYTANIE WÓJTOWI

OFERTY INWESTYCYJNE

GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ


Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

GMINNE CENTRUM KULTURY


Gminne Centrum Kultury

EKO-BUG

ZWIĄZEK GMIN WIEJSKICH

CEIDG

CENTRALNA EWIDENCJA I INFORMACJA O DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

mikroporady.pl

SKORZYSTAJ Z USŁUG PUBLICZNYCH

PANEL DLA NIEDOWIDZĄCYCH


Standardowa

Niedowidzący

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ


BIP

Transmisja online RADY GMINY TERESPOL


Sesja on-line

OSTRZEŻENIE POGODOWE

BIP

BIEŻĄCA OCENA JAKOŚCI WODY


Roczna jakość wody

Zadania współfinansowane z państwowych funduszy celowych i budżetu państwa


Projekty fundusze celowe

Projekty współfinansowane przez Unię Europejską


Projekty UE

MIGAM PANEL

Obsługa osób głuchoniemych

USŁUGI OBYWATEL.GOV.PL

KARTA DUŻEJ RODZINY

KARTA DUŻEJ RODZINY

GMINNY PORTAL MAPOWY

Gminny Portal Mapowy

PORTAL MAPOWY

Geoportal

BADAM SIĘ, WIĘC MAM PEWNOŚĆ


BADAM SIĘ, WIĘC MAM PEWNOŚĆ

Deklaracja dostępności

POLECAMY:

NOWY SZLAK JEDWABNY - MODERNIZACJA REJONU PRZEŁADUNKOWEGO MAŁASZEWICZEDrukuj

  • 19/06/2020 12:59:10

NOWY SZLAK JEDWABNY W dniu 17 czerwca 2020 r. odbyło się robocze spotkanie w ramach realizowanego przez Spółkę Cargotor projektu modernizacji infrastruktury kolejowej w Rejonie Przeładunkowym Małaszewicze na granicy UE z Białorusią. W spotkaniu uczestniczył Wojewodą lubelski Lech Sprawka, Wicewojewoda Bolesław Gzik, prezes Zarządu CARGOTOR sp. z o.o. Andrzej Sokolewicz wraz z przedstawicielami spółki. Obecni byli również Wójt Gminy Terespol Krzysztof Iwaniuk, Burmistrz Miasta Terespol Jacek Danieluk,  dyrektor Lubelskiego Zarządu Obsługi Przejść Granicznych w Chełmie  Damian Wierak, komendant Nadbużańskiego Oddziału Straży Granicznej Jacek Szcząchor, a także przedstawiciele  służb celno-skarbowych.

NOWY SZLAK JEDWABNYZałożeniami projektu dotyczącego modernizacji infrastruktury kolejowej w Rejonie Przeładunkowym Małaszewicze na granicy UE z Białorusią są m.in. podniesienie przepustowości Rejonu Przeładunkowego Małaszewicze w celu uzyskania możliwości przejazdu do 55 par pociągów na dobę, przystosowanie układów torowych do przyjmowania pociągów o długości 1050 m po torze 1520 mm, i podniesienie prędkości pociągów towarowych do 40 km/h. Zakres projektu obejmuje przebudowę istniejących stacji Kobylany, Małaszewicze Centralne, Małaszewicze Rozrządowa, Chotyłów, Bór, budowę nowych stacji Kobylany Zachodnie, Zaborze, Osypisko, Karaczewo, WOC, budowę brakującego odcinka linii kolejowej nr 906 od podg. Mętraki do stacji Małaszewicze Centralne, przebudowę istniejących linii kolejowych Magdalenka-Małaszewicze Centralne, Magdalenka-Małaszewicze Rozrządowa, Małaszewicze Centralne-Małaszewicze MsE, przebudowę linii szerokotorowej K-W-K, w tym dobudowa drugiego toru pomiędzy stacjami Kobylany i Kobylany Zachodnie, a także przebudowę pozostałych torów dojazdowych do terminali.

NOWY SZLAK JEDWABNYPodczas spotkania odbyła się wizja lokalna istniejących i planowanych do wykonania obiektów i infrastruktury kolejowej i drogowej będących elementami projektu Cargotor jak również zadania inwestycyjnego pn. „Poprawa dostępności przejścia granicznego Terespol – Brześć, Etap 1- Rozbudowa układu torów o prześwicie 1520 mm stacji Terespol”, którego inwestorem jest PKP PLK.

W siedzibie CARGOTOR-u uczestnicy spotkania zapoznali się z prezentacją „PARK LOGISTYCZNY MAŁASZEWICZE” przedstawiona przez Pana Andrzeja Sokolewicza, a także przybliżono Wojewodzie Lubelskiemu problemy związane z przygotowywaniem inwestycji „kolejowych” jak również poruszono sprawę budowy autostrady A-2 na odcinku „Węzeł Dobryń” – Granica Państwa w Kukurykach oraz połączenia komunikacyjnego „Węzła Dobryń” z Portem Małaszewicze.

94,730,729 unikalne wizyty