MENU

SKRZYNKA PODAWCZA

EPUAP2
ePUAP ESP:
/2074hufjl4/skrytka

WYKAZ NUMERÓW

Wykaz numerów Urzedu Gminy Terespol

ZADAJ PYTANIE WÓJTOWI

OFERTY INWESTYCYJNE

GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ


Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

GMINNE CENTRUM KULTURY


Gminne Centrum Kultury

EKO-BUG

ZWIĄZEK GMIN WIEJSKICH

CEIDG

CENTRALNA EWIDENCJA I INFORMACJA O DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

mikroporady.pl

SKORZYSTAJ Z USŁUG PUBLICZNYCH

PANEL DLA NIEDOWIDZĄCYCH


Standardowa

Niedowidzący

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ


BIP

Transmisja online RADY GMINY TERESPOL


Sesja on-line

OSTRZEŻENIE POGODOWE

BIP

BIEŻĄCA OCENA JAKOŚCI WODY


Roczna jakość wody

Zadania współfinansowane z państwowych funduszy celowych i budżetu państwa


Projekty fundusze celowe

Projekty współfinansowane przez Unię Europejską


Projekty UE

MIGAM PANEL

Obsługa osób głuchoniemych

USŁUGI OBYWATEL.GOV.PL

KARTA DUŻEJ RODZINY

KARTA DUŻEJ RODZINY

GMINNY PORTAL MAPOWY

Gminny Portal Mapowy

PORTAL MAPOWY

Geoportal

BADAM SIĘ, WIĘC MAM PEWNOŚĆ


BADAM SIĘ, WIĘC MAM PEWNOŚĆ

Deklaracja dostępności

POLECAMY:

TELEPLATFORMY PIERWSZEGO KONTAKTU (TPK)Drukuj

  • 28/05/2021 11:48:48

TELEPLATFORMY PIERWSZEGO KONTAKTU (TPK)Narodowy Fundusz Zdrowia uruchamia Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). To usługa polegająca na udzielaniu świadczeń opieki zdrowotnej w postaci porad lekarskich, porad pielęgniarki lub położnej udzielanych na odległość na całym terytorium Polski.

W razie nagłego pogorszenia stanu zdrowia poza godzinami pracy podstawowej opieki zdrowotnej pacjent będzie miał możliwość skontaktowania się z Teleplatformą Pierwszego Kontaktu (TPK) za pomocą, bezpłatnego, ogólnodostępnego numeru telefonu: 800-137-200 oraz przy pomocy wideoczatu.

Kontakt taki może zostać nawiązany w dniach i godzinach od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 danego dnia do 8:00 dnia następnego oraz w soboty i niedziele i inne dni ustawowo wolne od pracy w godzinach od 8:00 danego dnia do 8:00 dnia następnego.

W ramach tej usługi pacjent TPK będzie mógł uzyskać poradę w języku polskim, angielskim, rosyjskim a także ukraińskim oraz języku migowym poprzez wideoczat.

Po skontaktowaniu się pacjenta z TPK pielęgniarka lub położna, po zarejestrowaniu pacjenta i sprawdzeniu jego prawa do świadczeń, będzie przeprowadzała wywiad niezbędny do oceny stanu zdrowia pacjenta, w wyniku którego może:

  • udzielić porady, w ramach której pacjent może uzyskać e-receptę, a także pozyskać zalecenia co do sposobu postępowania,
  • przekierować pacjenta do lekarza udzielającego poradę,
  • wezwać zespół ratownictwa medycznego, w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowotnego,
  • poinformować pacjenta o potrzebie zgłoszenia się do nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej właściwej ze względu na miejsce pobytu/zamieszkania pacjenta,
  • poinformować pacjenta o potrzebie zgłoszenia do swojego lekarza POZ w godzinach pracy POZ w najbliższym dniu roboczym.
  • Po przekierowaniu pacjenta do lekarza udzielającego poradę, lekarz ten będzie przeprowadzał wywiad niezbędny do oceny stanu zdrowia pacjenta (w razie konieczności uzupełnia wywiad przeprowadzony przez pielęgniarkę/położną), w wyniku którego może:
  • udzielić porady lekarskiej, w ramach której pacjent może uzyskać e-receptę,
  • e-skierowanie lub e-zwolnienie, a także pozyskać zalecenia co do sposobu leczenia,
  • wezwać zespół ratownictwa medycznego, w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowotnego,
  • poinformować pacjenta o potrzebie zgłoszenia się do nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej właściwej ze względu na miejsce pobytu/zamieszkania pacjenta,
  • poinformować pacjenta o potrzebie zgłoszenia do swojego lekarza POZ w godzinach pracy POZ w najbliższym dniu roboczym.

Dodatkowo na stronie internetowej NFZ uruchomiona zostanie domena TPK z krótkim opisem i przekierowaniem do porady dla głuchoniemych.

94,731,481 unikalne wizyty