Dnia 17 maja 2011r. o godz. 12.00 Wójt Gminy Terespol Krzysztof Iwaniuk podpisał w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubelskiego w Lublinie – Departament Europejskiego Funduszu Społecznego umowę na realizację projektu " Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów w szkołach w Gminie Terespol". Kwota dofinansowania wynosi 97 995,00zł. Projekt realizowany jest od 01.08.2011r. do 31.07.2012r. w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki projekt systemowy Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji e regionach, Działanie 9.1. Wyrównanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych. Projekt będzie realizowany przez wszystkie szkoły podstawowe w Gminie.
W ramach projektu systemowego organ prowadzący szkoły może sfinansować następujące działania:
a) doposażenie bazy dydaktycznej szkoły w materiały dydaktyczne, wynikające z procesu indywidualizacji oraz specjalistyczny sprzęt (np.: specjalistyczne oprogramowanie, pakiety do diagnozowania i korygowania dysfunkcji i dysharmonii rozwojowych, takich jak: wady wymowy, dysleksja, wady postawy, zaburzenia koordynacji ruchowej) odpowiednio do rozpoznanych potrzeb i zaplanowanych zajęć dodatkowych;
b) zajęcia dodatkowe, będące kontynuacją indywidualizacji pracy z uczniem w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych, wspierające indywidualizację procesu dydaktycznego, w zależności od rozpoznanych potrzeb uczniów klas I – III szkół podstawowych.
W naszej Gminie do udziału w projekcie zakwalifikowano 158 uczniów, w tym 59 uczniów ze Szkoły Podstawowej w Kobylanach, 68 uczniów ze Szkoły Podstawowej w Małaszewiczach, 31 uczniów ze Szkoły Podstawowej w Neplach. W ramach programu zostaną zakupione specjalistyczne pomoce dydaktyczne wykorzystywane w trakcie następujących zajęć dodatkowych dla dzieci :
• ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji,
• z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych ,
• z zaburzeniami rozwoju mowy- zajęcia logopedyczne,
• z wadami postawy ,
• szczególnie uzdolnionych języka angielskiego,
• szczególnie uzdolnionych z matematyki,
• szczególnie uzdolnionych z przyrody.