Szanowni Mieszkańcy!
Zapraszamy do zapoznania się z dokumentami dotyczącymi Funduszu Sołeckiego na rok 2026, dostępnymi na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Terespol, Zakładka Wójt Gminy, Fundusz Sołecki, 2025 https://ugterespol.bip.lubelskie.pl/.
Przypominamy, że uchwalone przez zebranie wiejskie wnioski należy składać do 30 września 2025 r.
Aby wniosek Sołectwa został przyjęty musi spełniać warunki określone w ustawie z dnia 21 lutego 2014 r. o funduszu sołeckiego (Dz. U. z 2014 r. poz. 301, z późn. zm.).
POPRAWNIE PRZYGOTOWANY WNIOSEK SOŁECTWA:
Wniosek danego sołectwa musi być uchwalony przez zebranie wiejskie z inicjatywy sołtysa, rady sołeckiej lub co najmniej 15 pełnoletnich mieszkańców sołectwa, powinien zawierać:
- wskazanie przedsięwzięć (jednego lub kilku) przewidzianych do realizacji na obszarze sołectwa; Przyjęte na Zebraniu Wiejskim Sołectwa przedsięwzięcia przepisuje się do Wniosku; (*Sołectwa mogą realizować wspólne przedsięwzięcia, w takim przypadku każde z sołectw zamierzających wspólnie realizować przedsięwzięcie odrębnie uchwala wniosek);
- uzasadnienie dla każdego przedsięwzięcia uwzględniające, że przedsięwzięcie jest zadaniem własnym gminy, służy poprawie warunków życia mieszkańców i wpisuje się w Strategię Rozwoju Gminy Terespol;
- oszacowanie kosztów (koszt wskazanych przedsięwzięć wszystkich łącznie nie może przekraczać wysokości środków przekazanych w ramach funduszu sołeckiego dla danego sołectwa).
KAŻDY WNIOSEK PODLEGA OCENIE POD KĄTEM:
- wymogów formalnych i merytorycznych (a zatem: czy wniosek pochodzi od zebrania wiejskiego i czy zawiera kalkulację kosztów oraz uzasadnienie celowości);
- czy łączna kwota wszystkich przedsięwzięć jest zgodna z kwotą wydatków budżetu gminy przypadającą na dane sołectwo;
- czy wszystkie przedsięwzięcia stanowią zadania własne gminy, służą poprawie warunków życia mieszkańców i czy są zgodnie ze strategią rozwoje gminy.
ZEBRANIA WIEJSKIE W SOŁECTWACH:
Z zebrania wiejskiego należy sporządzić:
- protokół z Zebrania Wiejskiego Sołectwa;
- uchwałę z Zebrania wiejskiego Sołectwa;
- listę obecności z Zebrania Wiejskiego Sołectwa w sprawie zatwierdzenia wniosku o przyznanie środków z funduszu sołeckiego.
Wnioski wraz z protokołem, uchwałą zebrania wiejskiego i listą obecności należy złożyć w Urzędzie Gminy Terespol, (w Biurze Obsługi Urzędu Gminy Terespol), Plac Ryszarda Kaczorowskiego 1, Kobylany.
Ostateczny termin złożenia wniosku to 30 września 2025 roku.
Dokumenty związane z funduszem sołeckim dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy pod adresem https://ugterespol.bip.lubelskie.pl/index.php?id=385
W przypadku pytań i wątpliwości do dyspozycji pozostają pracownicy Urzędu Gminy Terespol
(pokój Nr 6, tel. 834112026 i pokój numer 25, tel. 834112023